Nissan 300ZX Turbo Z31. Rok produkcji 1986, pojemność 3000cc, moc seryjnie 200KM i 308 Nm.

Po modyfikacjach 340KM i 500Nm przy 1 bar doładowania.

Modyfikacje:

  • kute tłoki i korbowody
  • panewki Toga
  • głowica i kolektory seria (na razie)
  • uszczelka pod głowicę Cometic
  • Turbo Garret GT2871
  • intercooler Yakuza (w serii nie ma)
  • przelotowy układ wydechowy Yakuza
  • wtryskiwacze 720cc
  • pompa paliwa 250l/h
  • wzmocnione sprzęgło

Silnik VG30DT jest seryjnie mało wysiloną jednostką.
Daje to spore możliwości rozwoju. Szybkość wkręcania się tego silnika jest zaskakująca.

Przy obecnej konfiguracji moment obrotowy jest bardzo szybko generowany.
400Nm jest osiągane już przy 2900 obr/min. Chcąc osiągnąć dalszy postęp trzeba by zwiększyć przepustowość głowicy oraz kolektorów.

Podsumowując to zaawansowany projekt i duże zaskoczenie u innych kierowców na widok znikających tylnych świateł 300zx’a.